Persoonlijke opleidingsplannen: bijles en persoonlijke begeleiding

Wat is een PEP?

Een persoonlijk opleidingsplan (PEP) is een wettelijk document en proces dat zich richt op de leerprestaties, de voortgang en de behoeften van de individuele verzorgd Kinderen (LAC) en verzorgd Young People (LAYP) en vormt het educatieve deel van zorgplan van het kind.

De Virtual School hoofdonderwijzer heeft de leiding verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen regelingen worden getroffen om de educatieve ervaringen en de resultaten van LAC en LAYP de lokale overheid te verbeteren, en het PEP proces is het belangrijkste middel van het toezicht en de uitvoering van deze plicht.

De PEP is een live, ‘blijvend record’ van de onderwijservaring en -prestatie van het kind, die wordt doorgestuurd samen met andere schoolrecords, die met hen meebeweegt als ze van school veranderen.

 

Waarom een ​​PEP?

Een PEP is vereist om prioriteiten te stellen en te focussen op de educatieve prestaties, voortgang en behoeften van het individuele LAC en LAYP. Het zorgt ervoor dat alle belangrijke personen betrokken zijn bij het identificeren van sterke punten en gebieden voor ontwikkeling, aanvullende ondersteuning en het benadrukken van successen.

Het is een kans voor eventuele problemen, waaronder aanwezigheid, gedrag en de vooruitgang met school, maatschappelijk werker, de LAC / LAYP en verzorger aanwezig en alle andere relevante personen of diensten worden besproken.

Pupil Premium Grant en het gebruik ervan wordt besproken als onderdeel van de PEP-vergadering, planning en ondersteuning van het individuele kind / de jongere.

 

Wie woont er bij?

De maatschappelijk werker en de aangewezen docent, evenals de verzorger en het LAC of LAYP zijn de belangrijkste deelnemers aan de PEP. Elke LAC en LAYP hebben een speciale Virtual School-case-worker die momenteel alle PEP-vergaderingen voorzit. Afhankelijk van de leeftijd van het kind en de omstandigheden, kunnen andere diensten worden voorgesteld, bijvoorbeeld Special Educational Needs (SEN), Connexions, Jeugd team in overtreding, onderwijspsychologen. Ouders van LAC en LAYP op sectie 20 kunnen ook aanwezig zijn.

Alle LAC en LAYP worden uitgenodigd om hun PEP-vergadering bij te wonen en een actieve deelnemer te worden.

 

Wanneer?

Elk LAC en LAYP van kleuterschool tot 18 jaar moeten een PEP hebben. Wanneer een kind in een noodgeval wordt geplaatst, wordt de PEP geïnitieerd binnen 10 werkdagen nadat ze worden verzorgd, waar ze ook worden geplaatst.

Als minimum zullen alle LAC en LAYP twee PEP-vergaderingen per jaar hebben. Anderen zullen meer dan twee PEP bijeenkomsten voor een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld als ze naar school gaan, zijn er zorgen over uitsluitingen, gedrag, aanwezigheid en / of de voortgang of er een plaatsing beweging geweest. Als er bezorgdheid is geuit over de voortgang, het gedrag of de aanwezigheid, zal de Virtuele School voortdurende monitoring uitvoeren.

 

Hoe functioneert het?

De virtuele school regelt en coördineert alle PEP-vergaderingen, documentatie en communicatie. De dienst onderhoudt ook contacten met andere professionals rond SEN, toelatingen en aanvullende ondersteuning en nodigt hen uit om deel te nemen, indien relevant.

Alle zorgverleners en LAC en LAYP hebben de mogelijkheid om een ​​view sheet in te vullen om te bespreken op de PEP.

Het zal eventuele ontwikkelings- en onderwijsbehoeften identificeren met betrekking tot vaardigheden, kennis, vakgebieden en ervaringen.
Het moet SMART-doelen voor de korte en lange termijn bevatten die zijn geïdentificeerd tegen ontwikkelings- en onderwijsbehoeften, evenals aspiraties op de lange termijn. Het identificeert acties met tijdschema’s voor specifieke individuen om te ondernemen om de educatieve behoeften van het individu te ondersteunen, en identificeert effectieve strategieën voor interventies waar nodig.

De PEP moet worden gekoppeld aan, maar niet dupliceren of conflicteren met, informatie in andere plannen die door de educatieve omgeving van het kind worden bewaard.

Voor meer info :