Het afhandelen van klachten

Als klanten naar bedrijven bellen is het altijd vervelend als er niet wordt opgenomen. In deze tijd is het belangrijk om als bedrijf bereikbaar te zijn. Veel bedrijven zijn da nook actief op social media zoals Facebook en Twitter om in contact te staan met de klant. Bij vragen of negatieve opmerkingen kunnen deze beantwoordt worden om iedere klacht in deze vorm te verhelpen. De andere mensen die actief zijn op de platforms ziet dat het bedrijf aandacht geeft aan mensen die ontevreden zijn. Zij zien dit al seen service omdat het bedrijf bereikbaar is en aan de klant denkt. Het nadeel van het actief zijn op Facebook en Twiter is dat het bedrijf veel vragen of klachten binnen krijgt waardoor het beantwoorden daarvan veel tijd vraagt. Voor klanten is dit de reden dat zij nog steeds bedrijven mailen of bellen maar ook deze communicatie mogelijkheden kan een bedrijf niet altijd beantwoorden. Het komt misschien bekend voor maar bij het bellen van een bedrijf kom je al snel in een wachtrij terecht. In het verleden kwam het weinig voor dat klanten naar het bedrijf bellen maar in de huidige tijd wordt bij ieder klein punt al een bedrijf gebeld. Er kan gezegd worden dat het beantwoorden van de telefoon in de huidige tijd een dagtaak is geworden. 

Ieder bedrijf moet met de huidige tijd mee om de strijd met de concurrentie aan te gaan of een stap voor te blijven. Het is daarom belangrijk dat een bedrijf gebruik maakt van de verschillende social media platforms en daarnaast telefonisch bereikbaar. Er zijn manieren om altijd bereikbaar te zijn zonder dat een bedrijf daar zelf tijd in hoeft te steken, namelijk een telefoonservice. Een telefoonservice dient als een antwoordservice, de inkomende oproepen worden door een extern bedrijf beantwoordt waardoor de ondernemer als het personeel tijd over houdt voor de dagelijkse werkzaamheden. Ook geven zij de mogelijkheid om alleen de doorgeschakelde oproepen op te nemen want ter gelijke tijd kan een inkomende oproep nog steeds door het bedrijf zelf worden opgenomen. De kosten die een telefoonservice hanteert hangen af van het aantal doorgeschakelde oproepen.

Voor meer info : http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl